Part I
So as Dr. Fadzhilah Kamsah ask us....what is Hari Raya Aidilfitri? Hmm... hard to answer then...what? Hmmm.... A day when you eat a lot and add some kg? Or collecting a bag full of money? Aiseyman....payohla nak answer...for me...raya is a time when you have the chance of a life time to melantak n dun bother nymore about your weight! Bantai!!! Huakakakakaka!!!
Part II
About raya again....well today I've been asking myself...do I still enjoy Hari Raya as I am back at my childhodd life? Well the answer is it is way...way...different! You know what, back at those golden years...Hari Raya seems to be a much...much long period of time...hari2 pun raya...cam tak habis2...but nowadays...sekejap ajer! Why? first because the time really fly by in a much fast mode! Second I really know what's the meaning of us having ziarah...so each home I try to know who the heck is the tuan rumah etc...besok kalo dah ada suami leh kenalkan ni atok sedara...yang ni sepupu mak...yang ni yada yada yada.... Third cause it was a short trip...raya ke kelima dah kat rumah...sbb nak kejarkan siaran ulangan prime slot kat astro...huih Mawi!!!
Part III
Bunga api? huh not missing any of that moment...dah puas jadi otai bunga api dolu... sikalang tatak helan! udah ler...dah tak larat nak layan sakit jantung ngan bunyi2 yg sangat dasat tu + dah tak tahan bau belerang!
Part IV
What to do this raya? as for me it's time to know your sedara mara...yup that's it...Duit raya? dah malu ah....kalo dapat...dapat...kalo tak...bagus gak... sogan den....neway semua tu rezeki..dah kalo tuan rumah dah niat nak kasi budak blajar...terima la...kang kata tak bersyukur lak...Dah besar2 ni dah masanya kenal sedara...kecik2 dolu leh la kalo nak dok pikior pasai duit raya...huh..life is getting more meaningful!
Wednesday, November 2, 2005
Subscribe to:
Post Comments (Atom)




0 comments:
Post a Comment